ویتاسین تفاوت آمپول بیوتین ایرانی و خارجی چیست ؟ - ویتاسین

بیوتین چیست؟ همان ویتامین B7 است که بیشتر با نام بیوتین شناخته شده است. این ویتامین محلول در آب بوده و قابلیت ساخته شدن را در بدن ندارد. اما از طریق مصرف مواد غذایی، خوردن قرص بیوتین و زدن آمپول بیوتین می‌توان این ویتامین را برای بدن تامین کرد. بیوتین بیش از هر فایده دیگری ممکن است برای رشد موها و جلوگیری از ریزش مو مفید واقع شود. مصرف آمپول بیوتین برای افزایش رشد مو ممکن است سریع‌تر از قرص بیوتین نتیجه دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد مصرف آمپول بیوتین را به قرص بیوتین ترجیح می‌دهند. تفاوت آمپول بیوتین ایرانی و خارجی موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

آمپول بیوتین چیست ؟

آمپول بیوتین محصولی است که برای جبران کمبود ویتامین ب۷ در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B که در حفظ سلامت موها نقشی کلیدی بازی می‌کند، ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید است. اکثر پزشکان متخصص پوست و مو برای پیشگیری و درمان ریزش مو اغلب توصیه می‌کنند که آمپول بیوتین در کنار آمپول بپانتین (B5) استفاده شود. نحوه مصرف آمپول بیوتین به طور کامل به شدت ریزش مو و نظر پزشک شما در این رابطه بستگی دارد. بعضی از پزشکان ممکن است استفاده از این محصول را تنها هفته‌ای یکبار توصیه کنند. در حالی‌که برخی دیگر از پزشکان لازم بدانند فرد هفته‌ای ۳ مرتبه از این آمپول استفاده نماید.

اگر اهل زدن آمپول نیستید می‌توانید از قرص بیوتین بهره بگیرید. قیمت قرص بیوتین را برند، کیفیت، دوز و تعداد آن مشخص می‌کند. اما مطمئن باشید که با قیمت‌های بسیار مناسب می‌توانید این محصول را تهیه کنید.

تفاوت آمپول بیوتین ایرانی و خارجی

در میان عموم مردم باوری جای افتاده که به طور کلی مکمل‌های خارجی حال چه در قالب قرص و چه در قالب آمپول بهتر از ایرانی است. اگر با مشکل ریزش مو مواجه باشید قطعا یکی از دغدغه‌های شما این است که میان آمپول بیوتین ایرانی و خارجی کدامیک را انتخاب کنید. در اینجا عمده‌ترین فرق این دو محصول را برای شما ذکر می‌کنیم:

 آمپول بیوتین

آیا ترکیبات بکار رفته در آمپول بیوتین خارجی با ایرانی فرق دارد ؟

خیر؛ آمپول بیوتین چه ایرانی باشد و چه خارجی در آن از ویتامین B7 استفاده شده است. حال این احتمال وجود دارد که دوز بکار رفته در نوع خارجی با ایرانی متفاوت باشد. ممکن است آمپول بیوتین خارجی دوز بالاتری از بیوتین را شامل شود اما بعضی از آمپول‌های بیوتین ایرانی نیز حاوی دوز بالایی از بیوتین هستند. بنابراین از این لحاظ نمی‌توان تفاوتی قائل شد.

اثرگذاری آمپول بیوتین خارجی بهتر است یا ایرانی ؟

اگر بخواهید نظر مصرف‌کنندگان را بدانید باید بگوییم که آنها معتقدند آمپول بیوتین خارجی اثرگذاری بهتری در بدن آنها داشته است. به این معنا که ریزش مو را کاهش داده، رشد موها را بیشتر کرده و در مدت زمان کوتاه‌تری متوجه تاثیر آن شده‌اند. اما این مسئله عمومیت ندارد. با استفاده از آمپول بیوتین ایرانی نیز بسیاری از افراد به نتیجه مطلوبی که مد نظرشان بوده است رسیده‌اند. در نهایت اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که افراد از مصرف آمپول بیوتین خارجی نسبت به ایرانی به طور کلی رضایت بیشتری دارند.

چرا در کنار آمپول بیوتین آمپول بپانتین هم تزریق می شود ؟

تفاوت آمپول بیوتین ایرانی و خارجی آنقدر زیاد نیست که باعث شود شما حساسیت زیادی در انتخاب آنها به خرج دهید. اگر نیاز به تزریق بیوتین دارید، هر نوعی که برایتان در دسترس است استفاده کنید. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چرا معمولا در کنار آمپول بیوتین، بپانتین را نیز تجویز می‌کنند؟ بپانتین همان ویتامین B5 است. این ویتامین به تولید انرژی در بدن کمک کرده و علاوه بر این مانند همه ویتامین‌های گروه B می‌تواند در بهبود رشد موها موثر باشد. مصرف پانتوتنیک اسید یا همان ویتامین ب۵ در کنار آمپول بیوتین می‌تواند اثرگذاری بهتری در تقویت مو بر جای گذارد. به همین دلیل است که آمپول بیوتین و بپانتین معمولا در کنار هم تزریق می‌شوند.

نوشته های مرتبط

مصرف بیوتین و بپانتین در کنار هم نه تنها در رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها نقش دارد بلکه باعث می‌شود فرد پوستی سالم‌تر و زیباتر داشته و از استحکام بیشتر ناخن‌ها نیز برخوردار شود.

بهترین زمان استفاده از آمپول بیوتین

همه ویتامین‌های گروه B در افزایش انرژی نقش دارند. بنابراین اگر از مکملی استفاده می‌کنید که حاوی این گروه از ویتامین‌ها است، حتما آن را به هنگام صبح و حتی ناشتا میل کنید. در مورد آمپول بیوتین نیز باید بگوییم که بهترین زمان استفاده از آن اغلب به هنگام صبح است. اگر این آمپول یا آمپول بپانتین را هنگام شب بزنید، افزایش انرژی حاصل از آن ممکن است در خواب شبانه شما اختلال ایجاد نماید.

طول دوره مصرف آمپول بیوتین

پزشکان در اکثر مواقع مصرف آمپول بیوتین و بپانتین را به مدت ۶ هفته توصیه می‌کنند. اما این حداقل زمان لازم برای اثرگذاری این آمپول‌ها است. بسته به نیاز بدن، شدت ریزش مو و سطح ویتامین B7 در بدن ممکن است پزشک تشخیص دهد که فرد لازم است تا ۳ ماه و یا حتی بیشتر مصرف آمپول بیوتین را ادامه دهد. البته اغلب تزریق این آمپول‌ها روزانه نیست و بسته به توصیه پزشک چندین بار در هفته باید صورت گیرد. همان طور که پیشتر نیز اشاره کردیم به جای آمپول بیوتین از قرص بیوتین نیز می‌توانید استفاده کنید.

 قرص بیوتین

آمپول بیوتین ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

تفاوت آمپول بیوتین ایرانی و خارجی را برایتان شرح دادیم. در حال حاضر آمپول بیوتین خارجی در بازار تقریبا یافت نمی‌شود. بنابراین به ناچار مجبور می‌شوید که نوع ایرانی این آمپول را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر بخواهیم شما را از نظر مصرف‌کنندگانی که آمپول بیوتین ایرانی تزریق کرده‌اند، آگاه کنیم باید بگوییم که تقریبا همه این افراد از آمپول بیوتین ایرانی احساس رضایت داشته و با مصرف آن کاهش ریزش مو، افزایش رشد مو و افزایش ضخامت تارهای مو را تجربه کرده‌اند. بنابراین مطمئن باشید که آمپول بیوتین ایرانی نیز برای شما ثمربخش خواهد بود.

خرید آمپول بیوتین از داروخانه

برای خرید آمپول بیوتین حتما نیاز به نسخه پزشک دارید. بنابراین باید به صورت حضوری به داروخانه‌ها مراجعه نمایید. ممکن است در مراکز غیر معتبر به شما پیشنهاد خرید آمپول بیوتین خارجی را که از طریق قاچاق وارد کشور شده است، بدهند. اکیدا توصیه می‌کنیم که از خرید محصولات قاچاق که مجوز فروش رسمی ندارند بپرهیزید. با خیال راحت آمپول بیوتین ایرانی را از داروخانه‌ها بخرید و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت آمپول بیوتین در داروخانه

در حال حاضر شرکت‌های معتبر بسیاری در داخل کشورمان وجود دارند که اقدام به تولید آمپول بیوتین کرده‌اند. قیمت آمپول بیوتین بستگی به شرکت سازنده، برند، دوز محصول و تعداد آمپول‌ها در یک بسته دارد. اگرچه شرکت‌هایی که آمپول بیوتین تولید می‌کنند، متنوع هستند اما قیمت این آمپول تقریبا در همه آنها یک رنج مشخص دارد. از آنجایی که قیمت‌ همه محصولات چه دارویی و چه غیر دارویی هر روز در حال تغییر است نمی‌توانیم قیمت دقیقی را اینجا درج کنیم. اما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با قیمت‌های بسیار مناسب می‌توانید آمپول بیوتین ایرانی را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

در این مطلب به تفاوت آمپول بیوتین ایرانی و خارجی پرداختیم. برخی از مصرف‌کنندگان میان این دو محصول تمایز قائل شده و معتقدند آمپول بیوتین خارجی اثرگذاری بهتری در بدن داشته و برای تقویت موها موثرتر عمل می‌کند. اما کیفیت مطلوب آمپول‌های بیوتین ایرانی را نیز که در معتبرترین شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند، نمی‌توان نادیده گرفت. در سال‌های اخیر کشور ما در امر تولید دارو و مکمل‌های غذایی پیشرفت‌های تحسین‌برانگیزی داشته و امروزه محصولاتی باکیفیت مطلوب را به راحتی می‌توان در داروخانه‌ها یافت. پس با خیالی آسوده از مزایای آمپول بیوتین ایرانی بهره گرفته و خود را برای خرید نوع خارجی آن به دردسر نیندازید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۱۷ میانگین: ۳.۴]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 473 views بار دسته بندی : زیبایی تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها