ویتاسین مصرف بیش از حد قرص CLA چه عوارضی دارد ؟ - ویتاسین

افراد وقتی به کاهش وزن فکر می‌کنند، می‌خواهند روند کاهش وزن با راحت‌ترین و سریع‌ترین راه صورت پذیرد. برخی به سراغ مصرف قرص‌های لاغری می‌روند. در میان این قرص‌های لاغری، محبوب‌ترین آنها قرص لاغری  CLA است که برای کاهش وزن می‌باشد. اما دانستن عوارض قرص CLA برای کسانی که مشتاقند از این قرص استفاده کنند، ضروری است.

افراد بدون در نظر گرفتن فواید و عوارض یک قرص، صرفا جهت رسیدن زودتر به هدف خود، در دستورالعملهای مصرف آن دستکاری می‌کنند. اما نمی‌دانند که مصرف بیش از حد برخی قرص‌ها، ممکن است چه عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. حتما قبل از مصرف قرص‌های لاغری باید با پزشک متخصص مشورت کرد. داروخانه آنلاین ویتاسین با هدف آگاهی دادن به افراد در زمینه عوارض مصرف بیش از حد قرص‌های لاغری CLA، این نوشته را گردآوردی کرده است. اگر می‌خواهید اطلاعاتی در زمینه سلامتی خود به دست بیاورید تا آخر این متن ما را همراهی نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

قرص CLA چیست؟

ماده CLA یا اسید لینولیک یک چربی اشباع نشده و یک چربی امگا ۶ است که در گوشت گاو، لبنیات و گیاهان یافت می‌شود. این چربی جزء چربی‌های ضروری بدن است و برای بدن انسان مفید میباشد. ماده CLA موجود در قرص‌ها از نوع گیاهی آن است که از دانه‌های روغنی به دست می‌آید.

مکمل CLA یک قرصی است که توسط آزمایشگاه‌ها از دانه‌های روغنی صنعتی تولید می‌شود. اکثر افراد بر این باورند که این قرص می‌تواند به لاغری و چربی سوزی کمک کند. این مکمل برای بدنسازان جزء روتین‌های روزمره آنها است. همچنین این قرص موجب تخریب بافت عضلانی نمی‌شود.

با قرص CLA چگونه چربی سوزی اتفاق می‌افتد؟

می‌توان به جرأت این را گفت که قرص CLA یکی از قرص‌های محبوب برای بدنسازان و افرادی که می خواهند زودتر لاغر شوند، می‌باشد. یکی از راه‌های چربی سوزی توسط این قرص این است که با کاهش اشتها و کمتر رساندن چربی به بدن، چربی‌ها را تجزیه می‌کند یا تولید چربی را متوقف می‌نماید.

یک راه دیگر بدین صورت است که با کاهش چربی در بدن، توده‌های عضلانی را افزایش می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت قرص CLA با کاهش و کنترل اشتها، افزایش سوخت و ساز بدن، حذف چربی‌های اضافی و … به بدنسازی و کاهش وزن کمک می‌کند.

 قرص سی ال ای برای چربی سوزی

مقدار مصرف قرص CLA چقدر است؟

مقدار دوز مصرفی مجاز قرص CLA به طور معمول ۲ تا ۶ گرم در طول روز برای افراد می باشد. کسانی که دارای وزن مناسب و ایده آل هستند باید به اندازه ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلی گرم از این ماده استفاده کنند و بدین گونه است که این قرص می تواند اثربخشی مفیدی داشته باشد.

در واقع مقدار دوز مصرفی قرص سی ال ای برای خانم‌ها ۳۰۰۰ میلی گرم و برای آقایان ۴۰۰۰ میلی گرم می‌باشد. ولی به طور یقین نمی‌توان گفت که این مقدارهای مصرفی برای همه افراد یکسان می‌باشد. مقدار مصرف این قرص مانند تمامی قرص‌های دیگر باید حتما طبق نظر پزشک باشد. تا پزشک با توجه به وزن و فعالیت بدنی افراد، مقدار مصرفی این قرص را مشخص ‌کند.

بهترین زمان مصرف قرص CLA

قرص CLA یک نوع چربی اشباع نشده است که متخصصان و کارشناسان معتقدند برای هضم بهتر این قرص، به همراه غذا مصرف شود. برخی دیگر نیز مصرف آن را قبل از غذا تجویز می‌نمایند. بهتر است در هر وعده ۱۰۰۰ میلی گرم از قرص سی ال ای مصرف گردد.

برای اثربخشی بهتر قرص CLA برای بدنسازان و ورزشکاران بهتر است در حین تمرین مصرف شود. این امر موجب می شود در حین تمرین چربی سوزی افزایش یابد و کاهش وزن زودتر اتفاق افتد. همچنین باعث بالا رفتن سطح انرژی فرد نیز می‌گردد.

عوارض قرص CLA در صورت مصرف بیش از حد

هر مکمل و قرصی اگر بیش از حد مجاز مصرف شود، فرد را دچار یک سری عوارض می‌کند. قرص CLA  هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر در طول روز بدن بیش‌تر از مقدار مجاز، ماده سی ال ای را دریافت کند، عوارضی را در پی خواهد داشت. وقتی که مقدار سی ال ای در بدن افزایش یابد ممکن است مشکلاتی را در بدن بوجود بیاورد که در برخی از افراد اگر بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشند، عوارض آن جبران ناپذیر می باشد.

عوارض مصرف بیش از حد سی ال ای

نوشته های مرتبط

در زیر برخی از مشکلاتی که با مصرف بیش از حد قرص  CLA برای بدن پیش می آید، بازگو می‌کنیم :

عوارض CLA برای کبد

به علت چرب بودن ماده CLA، ممکن است مصرف بیش از حد این قرص، موجب تجمع بیش از حد چربی ها در کبد می‌شود که این چربی‌ها ممکن است فرد را دچار عارضه کبد چرب نماید. در صورت افزایش چربی در کبد، بدن دچار التهاب شدید می‌گردد.

عوارض قرص سی ال ای بر روی HDL

همانطور که می‌دانید بدن یک سری کلسترول خوب دارد که این کلسترول به HDL معروف است. با مصرف قرص CLA، توده‌های چربی ذخیره شده کاهش می‌یابد و همین امر موجب می‌شود این نوع کلسترول نیز کاهش پیدا کند.

تاثیر قرص CLA بر افزایش قند خون

در برخی افراد جذب قند در هنگام مصرف قرص CLA باعث اختلالاتی می‌گردد. این امر در واقع مقاومت انسولینی یا حساسیت انسولینی می‌باشد که موجب افزایش قند خون در فرد می‌گردد و می تواند عوارض آزار دهنده‌ای را برای او بوجود بیاورد.

عوارض قرص CLA بر روی گوارش

از آنجا که تنها راه دفع غذا و موارد مصرفی روده‌ها و بخش گوارشی بدن است، این قرص برای دفع شدن نیز عوارضی برای گوارش به همراه دارد. در حین مصرف این قرص، مصرف کننده ممکن است دچار درد شکمی، اسهال و استفراغ شود.

در صورت بروز هر گونه از موارد فوق حتما باید با پزشک متخصص مشورت گردد تا در مصرف قرص تغییراتی صورت پذیرد. این تغییرات می‌تواند این باشد که مصرف قرص قطع گردد یا دوز مصرفی کمتر شود.

 خرید مکمل بدنسازی

موارد منع مصرف قرص CLA کدامند؟

با انجام یک آزمایش ساده و مراجعه به پزشک متخصص، می‌توان با ایشان در خصوص مقدار دوز مصرفی قرص CLA در طول روز مشورت کرد. پزشکان و مربیان بدنسازی بر اساس بدن فرد، نیازهای بدن او و بیماری‌های زمینه‌ای مشخص می‌کنند که چقدر بدن فرد باید این ماده را دریافت نماید.

نکاتی که باید قبل از مصرف قرص سی ال ای در نظر داشت و پزشک یا مربی بدنساز را در جریان گذاشت :

  • داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، کلیوی و گوارشی
  • آلرژی داشتن به ماده‌ای خاص
  • مصرف کپسول‌های ژلاتینی
  • داشتن حساسیت دارویی
  • مصرف داروهای هورمونی
  • داشتن کلسترول بالا
  • داشتن سندروم روده تحریک پذیر
  • کسانی که باردار هستند و یا در دوران شیردهی می‌باشند.
  • کسانی که چاقی مفرط دارند.

کلام آخر

می‌توان گفت اولین قرص لاغری که به ذهن افراد برای لاغری می‌رسد، قرص CLA می‌باشد. باید این را در نظر گرفت که قرص CLA همانقدر که می‌تواند فرد را در روند کاهش وزن کمک نماید و زمان رسیدن به لاغری را کمتر کند. اما مصرف بیش از حد این قرص نیز عوارض جبران ناپذیر دارد و می‌تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد. عوارض قرص CLA را برایتان شرح دادیم.

افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا مشکلات جدی جسمی هستند باید حتما قبل از مصرف قرص CLA با پزشک خود یا مربی بدنساز خود مشورت نمایند. چرا که آنها با توجه به فعالیت بدنی، وزن و آزمایشات فرد می‌توانند تشخیص دهند که این قرص برای آن مفید است یا خیر؟ و یا چه مقدار در روز بدن آنها باید ماده CLA دریافت کند.

داروخانه آنلاین ویتاسین، سعی دارد با ارائه بهترین و کم عوارض‌ترین قرص‌های لاغری به مشتریان خود، آن‌ها را برای رسیدن به هدفشان و بدون بوجود آمدن مشکلی در سلامتی جسمی و روانی آن‌ها کمک کند.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۳ میانگین: ۳.۷]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : انواع مکمل ها تاريخ : 4 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها