ویتاسین مکمل گینر چیست ؟ - ویتاسین

به منظور افزایش حجم عضلات و همچنین افزایش وزن می‌توان از میان مکمل‌های بدنسازی مکمل گینر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار داد. کربوهیدرات، پروتئین و چربی ترکیبات موجود در گینر را تشکیل می‌دهند. گینر انواع مختلفی دارد و بر اساس هدفی که فرد از مصرف آن دارد، نوع مورد نظر باید انتخاب شود. در این مقاله سعی بر این است که هرآنچه در مورد مکمل گینر لازم است بدانید، برایتان شرح دهیم. مکمل گینر چیست ؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

انواع مکمل گینر

برای اینکه با مکمل گینر بیشتر آشنا شوید باید انواع آن را بشناسید:

گینر وزن یا weight gainer

همان‌طور که از نام گینر وزن پیداست، به منظور افزایش وزن می‌توان از آن بهره گرفت. این مکمل غنی از کربوهیدرات بوده و کالری بالایی را برای بدن فراهم می‌کند و سطح چربی را نیز بالا می‌برد. به جز کربوهیدرات، چربی و پروتئین نیز در weight gainer وجود دارد اما مقدار پروتئین بکار رفته در آن به نسبت دیگر ترکیبات اندک است. گینر وزن در هر سروینگ حدودا ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوکالری را برای بدن فراهم می‌کند. افراد بسیار لاغر (اکتومورفیک) برای بهبود وزن خود می‌توانند گینر وزن را مورد استفاده قرار دهند.

گینر حجم یا mass gainer

به منظور افزایش حجم عضلات می‌توان از مس گینرها کمک گرفت. به طور کلی گینر حجم دارای پروتئین بالا، کربوهیدرات متوسط و چربی اندک است. از آنجایی که محتوای پروتئین در این مکمل بالا است، در افزایش حجم ماهیچه‌ها تاثیر قابل توجهی دارد. افراد با تیپ بدنی اکتومورف تا مزومورف وقتی در مرحله حجیم کردن عضلات هستند، می‌توانند از mass gainer استفاده کنند. مس گینر بسته به ترکیباتی که در آن بکار رفته است در هر سروینگ ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلوکالری انرژی را برای بدن فراهم می‌کند. گاهی اوقات اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی به گینر حجم افزوده می‌شوند تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

اینفوگرافیک فواید مس گینر - مکمل گینر چیست ؟

گینر وزن را انتخاب کنیم یا گینر حجم ؟

افرادی که کمبود وزن داشته و به سختی وزن اضافه می‌کنند (هارد گینر)، می‌توانند در کنار ورزش خود از گینر وزن استفاده کنند. برخی از اشخاص به دلیل متابولیسم بالای بدن یا ابتلا به برخی بیماری‌ها خیلی سخت وزن اضافه می‌کنند. به این افراد اکتومورفیک نیز گفته می‌شود. اما برای افزایش وزن عضلات اگر می‌خواهید گینر مصرف کنید، انتخاب شما باید گینر حجم باشد. گینر حجم یا مس گینر به دلیل محتوای بالای پروتئین نه تنها در عضله‌سازی نقش دارد بلکه به بهبود ریکاوری نیز کمک کرده و دردهای عضلانی پس از ورزش را کاهش می‌دهد. به کمک گینر می‌توان از تحلیل عضلانی نیز پیشگیری به عمل آورد. برای افزایش وزن از گینر وزن و برای افزایش توده عضلانی از گینر حجم استفاده کنید.

نحوه مصرف مکمل گینر

در پاسخ به این سوال که گینر چیست ؟ انواع گینر را در قسمت‌های قبلی برایتان شرح دادیم. بسته به ترکیبات بکار رفته در گینر دستور مصرف آن متفاوت است. بنابراین بهترین راهکار این است که دستور مصرف گینری را که خریداری کرده‌اید در اولویت قرار داده و مطابق با آن عمل کنید. Gainer در هر سروینگ حدود ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری را می‌تواند برای بدن تامین کند. گینر بیشتر به صورت پودر عرضه می‌شود. این پودر را می‌توانید در ترکیب با آب، شیر یا نوشیدنی‌های دیگر مورد استفاده قرار دهید.

 خرید مکمل بدنسازی

برای خرید مکمل بدنسازی به دنبال معتبرترین داروخانه هستید؟ کلیک کرده و وارد داروخانه آنلاین ویتاسین شوید.

بهترین زمان مصرف گینر وزن

بهترین زمان مصرف گینر وزن صبح همراه با صبحانه، بعد از پایان تمرینات ورزشی و قبل از خواب است. گینر را می‌توانید در طول روز به دفعات مورد استفاده قرار دهید. به این معنا که مقدار مصرف خود را تقسیم کرده و یک جا آن را به بدن نرسانید. مثلا می‌توانید ۲ سروینگ گینر وزن به هنگام صبحانه، ۱ سروینگ بعد از تمرین و ۱ سروینگ قبل از خواب مورد استفاده قرار دهید تا در افزایش وزن موفق‌تر باشید.

بهترین زمان مصرف گینر حجم

برای مصرف mass gainer ها زمان‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید:

مصرف گینر حجم قبل از تمرین

حدود ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرینات ورزشی می‌توانید گینر حجم را مورد استفاده قرار دهید. مصرف گینر حجم در این زمان به دلیل محتوای بالای پروتئین می‌تواند در جلوگیری از تحلیل عضلات در زمانی که سوخت و ساز بالا می‌رود، کمک کند.

گینر حجم بعد از تمرین

به عنوان بهترین زمان مصرف مکمل گینر که برای افزایش حجم عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان بعد از تمرین را انتخاب نمود. ۳۰ دقیقه بعد از تمرین زمان مناسبی برای کمک به سنتز عضلات است. در این زمان می‌توان به تسریع ریکاوری نیز کمک کرده و درد عضلات را تسکین بخشید.

نوشته های مرتبط

صبح در کنار وعده صبحانه و شب قبل از خوابیدن نیز از دیگر زمان‌هایی هستند که مکمل گینر را می‌توانید استفاده کنید.

 مس گینر

بهترین مکمل گینر کدام است ؟

حالا دیگر به خوبی می‌دانید که مکمل  گینر چیست ؟ در اینجا چند نمونه از بهترین مکمل‌های گینر را به شما معرفی می‌کنیم:

مکمل‌های گینر ذکر شده را همراه با بسیاری از مکمل‌های دیگر در داروخانه آنلاین ویتاسین می‌توانید یافته و خریداری نمایید.

 انواع گینر

عوارض مکمل گینر چیست ؟

مهم‌ترین عوارض مکمل گینر را برای شما شرح می‌دهیم:

افزایش وزن نامطلوب

این مشکل بیشتر در رابطه با گینر وزن اتفاق می‌افتد. گینر می‌تواند محتوای قند بالایی داشته باشد و با افزایش چربی در بدن، منجر به افزایش وزن شود. در پی بالا رفتن وزن، نوسانات فشار خون، افزایش چربی خون و مشکلات قلبی نیز ممکن است رخ داده و خطرناک باشد. محتویات گینر را باید از لحاظ سطح کربوهیدرات، پروتئین و چربی بررسی کرده و هر روز مقدار مناسبی از آن را مورد مصرف قرار دهید تا دچار افزایش وزن ناخواسته نشوید. حتی با مصرف گینر حجم نیز افزایش وزن ممکن است اتفاق بیفتد.

خطر ابتلا به دیابت

در بعضی از گینرها محتوای قند بسیار بالا است و فرد علاوه بر افزایش وزن دچار دیابت نوع ۲ نیز ممکن است بشود. بنابراین یکی از مهم‌ترین عوارض مکمل گینر افزایش قند خون می‌تواند باشد. اگر می‌خواهید از این عارضه در امان بمانید به هنگام خرید مکمل گینر، محصولی را انتخاب کنید که دارای کربوهیدرات اندک، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم باشد. همیشه نوشته‌های روی مکملی را که می‌خرید مطالعه کنید تا محصولی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

عوارض گوارشی ناشی از مکمل گینر

اگر در هر سروینگ خود مقدار زیادی گینر را به یکباره مورد استفاده قرار دهید، ممکن است مشکلات گوارشی حاصل شود. این مشکلات می‌تواند شامل نفخ شکم، حالت تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست باشد. چنانچه پروتئین موجود در گینر مصرفی شما از منبع حیوانی تامین شود و عدم تحمل به لاکتوز نیز داشته باشید، احتمال بروز عوارض گوارشی افزایش می‌یابد. اگر دچار این نوع مشکلات می‌شوید، گینری استفاده کنید که پروتئین آن از منبع گیاهی مثل سویا، نخود فرنگی و … تهیه شده باشد.

آسیب به کبد و کلیه بر اثر مصرف گینر ؟

مس گینرها حاوی مقدار پروتئین بالایی هستند. مصرف بیش از حد آنها ممکن است غلظت پروتئین را در بدن تا حدی افزایش دهد که کبد نتواند به درستی آن را پردازش نماید. کم‌آبی بر اثر مصرف مکمل گینر عارضه دیگری است که شاید با مصرف این مکمل بوجود آید که در این صورت نیز به کبد آسیب وارد می‌شود. از این رو در دوره‌ای که گینر استفاده می‌کنید، نوشیدن زیاد آب را فراموش نکنید. محتوای بالای پروتئین در گینر به سلامت کلیه نیز ممکن است آسیب برساند. اما دقت کنید که این عوارض بیشتر در صورت مصرف بیش از حد این فرآورده در طولانی مدت ایجاد خواهد شد. بنابراین نیاز نیست در مورد مکمل گینر نگرانی زیادی به خرج دهید و ذهن خود را مشغول عوارض جانبی آن کنید.

قیمت گینر خارجی

متاسفانه در حال حاضر پودر گینر خارجی بسیار کمیاب و یا حتی می‌توان گفت نایاب است. اما بسیاری از کارخانجات داخل کشور اقدام به تولید این مکمل با کیفیت‌هایی قابل رقابت با نوع خارجی کرده‌اند. این مکمل‌ها را در بسیاری از داروخانه‌ها از جمله داروخانه آنلاین ویتاسین به راحتی می‌توانید بیابید. خرید مکمل بدنسازی از داروخانه خیال شما را بابت اصل و اورجینال بودن کالای مربوطه راحت می‌کند. قیمت گینر ایرانی بستگی به کیفیت برند و همچنین حجم محصول دارد. پودر گینر ۱۰۰۰ گرم را در حال حاضر در رنج قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به راحتی می‌توانید در بازار بیابید. البته از آنجایی‌که قیمت‌ها به طور مداوم در حال تغییر هستند، به شما پیشنهاد می‌دهیم جهت اطمینان داروخانه ویتاسین را چک کنید.

جدول راهنما برای انتخاب مکمل گینر وزن یا حجم

با مطالعه این جدول می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید:

گینر وزن گینر حجم
کالری بیشتری نسبت به گینر حجم دارد. کالری کمتری نسبت به گینر وزن دارد.
نسبت کربوهیدرات به پروتئین بیشتر است. نسبت پروتئین به کربوهیدرات بیشتر است.
گینر وزن فیبر کمتری دارد. گینر حجم فیبر بیشتری دارد.
با هدف افزایش وزن مناسب است. با هدف عضله سازی مناسب است.

سخن پایانی

مکمل گینر چیست ؟ در پاسخ به این سوال اطلاعات کاملی را در مورد gainer به شما ارائه کردیم. گینر انواع مختلفی دارد و با توجه به هدفی که از مصرف آن دارید، باید نوع مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. عوارض مکمل گینر بیشتر تنها زمانی اتفاق می‌افتد که آن را بیش از مقدار توصیه شده مورد مصرف قرار دهید. کامنت مقالات مجله داروخانه آنلاین ویتاسین توسط پزشکان و کارشناسان مکمل‌های ورزشی پاسخ داده می‌شود. بنابراین در مورد مکمل گینر هر پرسشی که دارید، در بخش کامنت‌ها درج نمایید و منتظر باشید تا خیلی زود جواب آن را دریافت کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۱ میانگین: ۵]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : انواع مکمل ها تاريخ : 4 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها