ویتاسین قرص جوشان منیزیم باعث چاقی می شود یا لاغری ؟ - ویتاسین

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که بدن انسان جهت عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. Magnesium به عنوان یکی از ۵ الکترولیت کلیدی نقش مهمی را در هسته سلولی همه موجودات زنده ایفا می‌کند. سلول‌ها از منیزیم برای تولید انرژی، سنتز آنزیم‌ها و فعال کردن صدها واکنش شیمیایی استفاده می‌کنند. کمبود منیزیم چندان شایع نیست اما در صورتی‌که وجود داشته باشد می‌توان آن را به کمک مصرف مکمل‌های غذایی از جمله قرص جوشان منیزیم درمان کرد. اما سوالی که همواره مطرح می‌شود این است که تاثیر قرص جوشان منیزیم در لاغری و همچنین تاثیر قرص جوشان منیزیم در چاقی چگونه است؟ با ما همراه باشید تا پاسخی دقیق و علمی به شما ارائه دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید قرص جوشان منیزیم

در بدن انسان منیزیم نقشی اساسی در انقباض و عملکرد عضلات دارد. تاثیر متقابل منیزیم و فسفات به انتقال کلسیم و پتاسیم کمک کرده و در نتیجه ماهیچه‌های قلب این توانایی را پیدا می‌کنند که ریتم ثابت خود را حفظ نمایند. منیزیم همچنین در تنظیم قند خون، مکانیسم فیلتر کلیه‌ها و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی نقش داشته و جذب کلسیم را نیز در بدن افزایش می‌دهد. بنابراین به کمک منیزیم می‌توان استخوان‌ها و دندان‌های سالم‌تری داشت. با مصرف قرص جوشان منیزیم می‌توان تمام مزایای عنوان شده را برای بدن فراهم کرد. منیزیم در قالب قرص جوشان جذب سریعی در بدن داشته و اغلب هیچ نوع عارضه گوارشی را به وجود نمی‌آورد.

قرص جوشان منیزیم باعث چاقی می شود ؟

مصرف منیزیم در قالب مکمل نمی‌تواند موجب چاقی شود. آنچه ممکن است باعث افزایش وزن شما شود، کمبود منیزیم و عدم توجه به درمان آن است. کاهش منیزیم با مقاومت به انسولین مرتبط است و افزایش وزن را در پی دارد. در یک مطالعه ۲۴ کودک چاق و غیر دیابتی با ۲۴ کودک لاغر و دیابتی مقایسه شدند. پس از بررسی‌های لازم محققان دریافتند که کودکانی که وزن بیشتری داشتند، دچار کمبود منیزیم بیشتری بودند. بنابراین تاثیر قرص جوشان منیزیم در چاقی صحت ندارد. اگر شما کمبود منیزیم داشته باشید در معرض خطر چاقی قرار می‌گیرید.

قیمت قرص جوشان منیزیم

تاثیر قرص جوشان منیزیم در لاغری

گفتیم که مصرف قرص جوشان منیزیم باعث چاقی نمی‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که اگر سطوح منیزیم در خون در حد مناسب باشد، ممکن است به لاغری و کاهش وزن کمک شود. اما چطور و چگونه؟

نقش منیزیم در تنظیم قند خون

منیزیم تاثیر مثبتی بر متابولیسم گلوکز دارد. نقش منیزیم در تنظیم قند خون ممکن است به بهبود پارامترهای گلوکز در افرادی که اضافه وزن دارند یا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، کمک کند. منیزیم در تثبیت سطح گلوکز در افرادی که مقاومت به انسولین دارند، موثر است. مکمل‌های منیزیم همچنین می‌توانند نفخ و احتباس آب را نیز کاهش دهند. به همین دلیل است که استفاده از مکمل‌های منیزیم از جمله قرص جوشان برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی نیز پیشنهاد می‌شود. عدم تنظیم قند خون عاملی برای افزایش وزن است.

به کمک قرص جوشان منیزیم برای رفع این مشکل می‌توانید قدمی موثر برداشته و احتمالا در کاهش وزن نیز موفق‌تر باشید. البته دقت داشته باشید که منیزیم به تنهایی نمی‌تواند راهی برای لاغر شدن شما باشد. رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت بدنی مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

فواید منیزیم

کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب از مزایای قرص جوشان منیزیم

نوشته های مرتبط

استرس و کمبود خواب با ترشح هورمون کورتیزول مرتبط بوده و ممکن است باعث ذخیره چربی اضافی در بدن شود. استفاده از قرص جوشان منیزیم می‌تواند سطوح بالای کورتیزول در بدن را کاهش داده و منجر به کاهش وزن شود. استفاده از این قرص در بهبود کیفیت خواب نیز اثرگذار است. بنابراین تاثیر قرص جوشان منیزیم در لاغری می‌تواند به همین مزیت آن مربوط باشد.

تاثیر منیزیم در عملکرد ورزشی

بدن در طول ورزش ۲۰% بیشتر از زمان استراحت به عنصر منیزیم نیاز دارد. منیزیم به کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضلات در طول تمرین کمک کرده و درد و خستگی ماهیچه‌ها را کاهش می‎‌دهد. زیرا افزایش اسید لاکتیک در بدن عاملی برای احساس خستگی و ضعف عضلانی است. منیزیم همچنین دسترسی ماهیچه‌ها به اکسیژن را افزایش داده و از این جهت نیز ممکن است در بهبود عملکرد ورزشی تاثیرگذار باشد. از همه اینها مهم‌تر منیزیم تاثیری شگفت انگیز در جلوگیری از درد و اسپاسم‌های عضلانی دارد و قرص جوشان آن می‌تواند محبوب ورزشکاران تلقی شود.

تاثیر قرص جوشان منیزیم در لاغری همچنین ممکن است به دلیل اثر آن در کاهش التهاب بدن باشد. منیزیم ضد التهاب مزمن عمل کرده و با پیشگیری از احتباس مایعات در بدن به کاهش وزن کمک می‌کند. از طرف دیگر سطوح مناسب منیزیم در بدن در جلوگیری و درمان افسردگی موثر است. افسردگی سبب بی‌تحرکی شده و عدم فعالیت مساوی است با افزایش وزن. بنابراین از این طریق نیز قرص جوشان منیزیم و دیگر مکمل‌های حاوی این ماده معدنی ممکن است بتوانند در تنظیم متابولیسم اثر گذاشته و کاهش وزن را در پی داشته باشند.

چه کسانی باید قرص جوشان منیزیم بخورند ؟

به دلیل تاثیر قرص جوشان منیزیم در لاغری نمی‌توانیم مصرف این فرآورده را به شما پیشنهاد دهیم. زیرا این مکمل یک قرص لاغری محسوب نمی‌شود. کمبود منیزیم نادر است اما در موارد زیر مصرف قرص جوشان منیزیم یا قرص منیزیم را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • اگر از غذاهای غنی از منیزیم مثل سبزیجات برگ سبز تیره، غلات کامل، آجیل، لوبیا، ماهی و ماست در رژِیم غذایی خود به اندازه کافی استفاده نمی‌کنید.
  • چنانچه به بیماری سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، کرون یا سلیاک مبتلا هستید. زیرا در این حالت احتمال کمبود منیزیم بیشتر می‌شود.
  • اگر دیابت یا بیماری‌های کلیوی دارید زیرا این شرایط در جذب منیزیم تاثیر منفی می‌گذارد.
  • ویروس‌های معده که ممکن است باعث اسهال و استفراغ شوند نیز ممکن است به طور موقت سطح منیزیم در بدن را کاهش دهند.
  • نوشیدن بیش از حد الکل و کافئین به طور منظم نیز می‌تواند بدن را دچار کمبود منیزیم کند.

منیزیم و کنترل وزن

جدول مقدار مصرف روزانه منیزیم

در این جدول مقدار پیشنهاد شده مصرف روزانه منیزیم را می‌توانید مشاهده کنید:

سن مقدار مصرف بر حسب میلی گرم در مردان و زنان
بدو تولد تا ۶ ماهگی ۳۰
۷ تا ۱۲ ماهگی ۷۵
۱ تا ۳ سالگی ۸۰
۴ تا ۸ سالگی ۱۳۰
۹ تا ۱۳ سالگی ۲۴۰
۱۴ تا ۱۸ سالگی پسران: ۴۱۰

دختران: ۳۶۰

۱۹ تا ۳۰ سالگی آقایان: ۴۰۰

خانم‌ها: ۳۱۰

۳۱ سالگی به بعد مردان: ۴۲۰

زنان: ۳۲۰

کلام آخر

گفتیم که تاثیر قرص جوشان منیزیم در چاقی صحت ندارد و این قرص به دلایلی که ذکر کردیم ممکن است در تنظیم متابولیسم و کاهش وزن موثر باشد. اگرچه تاثیر قرص جوشان منیزیم در لاغری در مطالعات مختلف بررسی شده و مورد تائید قرار گرفته است اما این مکمل، قرص لاغری نیست و نباید با این هدف آن را مورد مصرف قرار داد. چنانچه با کمبود منیزیم روبرو هستید، این مکمل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. قرص جوشان منیزیم را در معتبرترین برندها می‌توانید در داروخانه آنلاین ویتاسین بیابید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۳ میانگین: ۵]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : تناسب اندام و تغذیه سالم تاريخ : 4 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها