ویتاسین عوارض مصرف قرص فست ران چیست ؟ - ویتاسین

قطعا بسیاری از شما ترجیح می‌دهید که در مواجه شدن با مشکلات غضروف و مفاصل از قرص‌هایی با ترکیبات گیاهی و طبیعی استفاده کنید. کپسول فست ران او پی دی فارما با داشتن عصاره غیر صابونی سویا و آووکادو یکی از بهترین پیشنهادات برای افرادی است که آرتروز دارند و همواره از درد و التهاب مفاصل رنج می‌برند. ممکن است بپرسید آیا اینگونه مکمل‌ها کاملا بدون عارضه هستند؟ برای اینکه پاسخ را بدانید، بهتر است با عوارض مصرف قرص فست ران در این مطلب بیشتر آشنا شوید.

قرص فست ران چیست ؟

برای کمک به کنترل درد و التهاب ناشی از آرتروز می‌توان از قرص Fastrun استفاده کرد. این قرص از طریق مهار بعضی از مولکول‌ها و مسیرهای مرتبط با استئوآرتریت از تخریب غضروف‌ها پیشگیری به عمل آورده و موجب می‌شود تا مفاصل عملکرد بهتری در بدن داشته باشند. این محصول در بسته بندی خود حاوی ۱۵ عدد کپسول است که به صورت روزانه باید مورد مصرف قرار گیرد. فست ران یک مکمل گیاهی به حساب می‌آید زیرا از عصاره غیر صابونی آووکادو و سویا حاصل شده است. بیشتر افرادی به سراغ این قرص می‌روند که بر اثر آرتروز دچار درد و التهاب مفاصل هستند.

بخشی از خواص قرص فست ران به شرح زیر است:

  • تحریک سنتز پروتئوگلیکان‌ها
  • ترمیم بافت همبند و کلاژن
  • جلوگیری از تخریب غضروف
  • درمان التهاب وریدها
  • بهبود اختلالات لثه
  • کمک به بهبود عملکرد مفاصل
  • بهبود تراکم استخوان‌ها

ترکیبات کپسول فست ران

عوارض مصرف قرص فست ران

قرص فست ران در میان مکمل‌های مفاصل و غضروف، کمترین عوارض جانبی را دارد. چراکه در آن از ترکیبات کاملا گیاهی استفاده شده است. مواردی که در اینجا به عنوان عوارض جانبی این مکمل از آنها یاد می‌کنیم، اکثرا تنها در موارد نادر اتفاق می‌افتند:

سوزش و درد معده

عوارض گوارشی از جمله شایع‌ترین عوارضی هستند که بر اثر مصرف بسیاری از مکمل‌های غذایی و داروها بوجود می‌آیند. در موارد نادر ممکن است افراد با خوردن قرص فست ران دچار درد و سوزش معده شوند. البته از آنجایی که فقط سویا و آووکادو در این محصول وجود دارند، احتمال بروز چنین عوارضی واقعا بسیار اندک است و اصلا نباید نگران باشید.

حالت تهوع و استفراغ

این دو مورد نیز از جمله عارضه‌های گوارشی به حساب می‌آیند که بر اثر مصرف کپسول فست ران ممکن است ایجاد شوند. اگر عوارض مصرف قرص فست ران با این علائم در شما ظاهر شد، چاره کار ساده است. این دارو را بین غذا مصرف کنید. در این حالت احتمال بروز تهوع و استفراغ به شدت کاهش می‌یابد.

مسمومیت با قرص فست ران

این عارضه زمانی حاصل می‌‎شود که کپسول فست ران بیش از حد مجاز و خودسرانه مورد مصرف قرار گیرد. دستور کلی این است که روزانه ۱ عدد کپسول فست ران استفاده شود. فقط در صورتی مجاز به مصرف بیش از این مقدار هستید که پزشک توصیه کرده باشد. در غیر این صورت اگر خودسرانه دوز مصرفی را افزایش دهید، بعید نیست که عارضه مسمومیت برایتان حاصل شود.

نوشته های مرتبط

آلرژی نسبت به ترکیبات کپسول فست ران

بسیار نادر است که شخصی به آووکادو و سویا که در قرص فست ران وجود دارند حساسیت داشته باشد. اما اگر علایمی نظیر تورم زبان، گلو یا خارش و سوزش پوستی مشاهده شود احتمال دارد که فرد دچار واکنش‌های آلرژیک شده باشد. بنابراین مصرف این دارو باید قطع شده و با پزشک مشورت شود.

در بعضی منابع آمده است که افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، ممکن است به قرص فست ران نیز علائم آلرژیک نشان دهند.

تداخل دارویی قرص فست ران

در مشخصات و ویژگی‌های قرص فست ران به طور دقیق نیامده است که این دارو با چه داروهایی تداخل دارد، اما در بعضی منابع گفته شده که ممکن است با داروهای ضد انعقاد خون تداخل داشته باشد. برای اینکه دچار عوارض مصرف قرص فست ران نشوید، به تداخل دارویی این مکمل حتما دقت کنید. بهتر است لیست داروهای مصرفی خود را به پزشک نشان داده و از وی یک راهنمایی دقیق بگیرید.

 کپسول فست ران برای آرتروز

قرص فست ران در دوران بارداری و شیردهی

اگر با مشکل غضروف و مفاصل مواجه بوده و در دوران بارداری و شیردهی به سر می‌برید، حتما باید با مشورت پزشک از کپسول فست ران استفاده کنید. به احتمال زیاد پزشک اجازه مصرف Fast run را به مادران باردار و شیرده نمی‌دهد.

مقدار و نحوه مصرف قرص فست ران

بسته‌بندی کپسول فست ران شامل ۱۵ عدد کپسول است که روزانه یک بار باید مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین یک بسته از این مکمل برای پانزده روز کافی است. در حالی که پزشکان اغلب توصیه می‌کنند که افراد به مدت ۳ تا ۶ ماه مصرف کپسول فست ران را ادامه دهند تا به نتیجه مطلوب رسیده و شاهد بهبود عملکرد مفاصل و کاهش درد و التهاب مفاصل باشند. در مورد دوز و دوره مصرف قرص فست ران بهتر است به طور مستقیم با پزشک مشورت شود. به طور کلی توصیه می‌شود که مکمل‌های غذایی حداقل ۳ ماه مصرف شوند و بعد در مورد اثرگذاری آنها نظر داده شود.

ترکیب آووکادو و سویا برای تسکین درد مفاصل

محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف مکمل های حاوی پروتئین سویا به مدت ۳ ماه در تسکین التهاب و درد مفاصل بسیار موثر عمل می کند. از طرف دیگر آووکادو دارای ترکیباتی به نام فیتو استرول و ویتامین E است که خاصیت ضد التهابی داشته و مشکل التهاب در بیماری آرتروز را بهبود می بخشند. ترکیب این دو ماده موثره با یکدیگر نه تنها در بیماران مبتلا به آرتروز موثر است بلکه حتی در بهبود زخم های پوستی نیز موثر عمل می کند. البته در کپسول فست ران از آووکادو و سویا به صورت عصاره غیر صابونی استفاده شده است که مورد تائید پزشکان است.

سخن آخر

به جرات می‌توان گفت که عوارض مصرف قرص فست ران بسیار نادر و تنها در بعضی از افراد اتفاق می‌افتد. این مکمل کاملا ایمن بوده و جهت بهبود درد و التهاب مفاصل و حفظ سلامت غضروف کاربرد دارد. فست ران دارای ترکیبات گیاهی است  و در عین حال اثرگذاری فوق العاده‌ای را در بیماران بر جای می‌گذارد. بسیار به ندرت اتفاق می‌‎افتد که فردی به ترکیبات موجود در این کپسول حساسیت داشته باشد. حداقل سه ماه مصرف فست ران را ادامه دهید تا از آن نتیجه مطلوبی کسب نمایید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۲۸ میانگین: ۳.۶]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دانستنیهای پزشکی تاريخ : 21 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.